banners
איך מתקינים עמודי חנייה?

איך מתקינים עמודי חנייה?

כמעט בכל כניסה למגרש מכוניות או חניון אפשר להבחין בעמדה חשמלית שתפקידה הוא לפתוח את המחסום או השער על מנת שמכוניות תוכלנה להיכנס או לצאת. עמדה זו נקראת עמוד חנייה וכיום מושקעת לא מעט מחשבה בהתקנה של עמודים אלה. יש פרמטרים רבים שצריך לחשוב עליהם ולקחת בחשבון לפני שמחליטים על התקנה של עמודי חנייה ואפילו ניתן כיום לבחור בעמוד חנייה שיהיה הכי מתאים למיקום המיועד או ללקוחות שאמורים לעשות בו שימוש על בסיס שגרתי וקבוע.

ההחלטה אודות התקנה של עמוד חנייה מתחילה במיקום המדויק שבו הוא אמור לעמוד ובמשטח המדובר – פני השטח, הגובה שיהיה המתאים למחסום או לשער ואופן הפעולה של מנגנון הפתיחה או הסגירה. כאשר מדובר על מיקום שיש בו תקרה נמוכה אפשר להתקין עמודי חנייה מתקפלים וכך לא לוותר על האפשרות של התקנת העמוד למרות תנאי השטח המאתגרים והגובה הנמוך. עמוד חנייה מתקפל הוא גם המונח הנפוץ עבור אביזר המיועד לשמירת חנייה פרטית של רכב זה או אחר, שכן לאחר שהוא עומד במקומו לא ניתן לחנות במקום אלא רק לאחר קיפולו והנחתו בצורה שטוחה על הקרקע.

 

עמוד חנייה - דגם אלמוג

איך מתבצעת התקנת עמוד חנייה?

 

על מנת להתקין את עמוד החנייה במקומו בצורה תקינה ונכונה חשוב להיעזר בחשמלאי שיוכל לסייע בחיבור לרשת החשמל או באיש המקצוע הדרוש על מנת לחפור את הבור הנדרש בכביש על מנת למקם את העמוד בעומק הדרוש ובחוזק הנדרש. ברוב המקרים מי שיהיה אמון על הביצוע הנכון והמדויק של ההתקנה יהיה איש מקצוע שמציע שירותי מנעולנות והוא גם זה שיצייד את הלקוח במפתח המתאים שבעזרתו אפשר לקפל או להעמיד את עמוד החנייה.

במקרים רבים קל ונוח להתקין את עמוד החנייה ויתרה מכך – אפשר להסיר את ההתקנה בקלות במידה ועוברים דירה, מבצעים שינוי בחניות או שכבר אין צורך בשמירת מקום החנייה. כך אפשר להציע עמוד חנייה למכירה ואדם אחר שדרוש לו עמוד כזה יוכל ליהנות מעמוד חנייה במחיר מזול וכדאי, בדומה לרכישת כל חפץ אחר מיד שנייה. כיום יש שימוש רב בעמודי חנייה בגדלים או דגמים שונים והם נפוצים בעיקר בערים או ישובים שידועים במחסור בחנייה או בצפיפות של כלי רכב.

כאשר מתקינים עמוד חנייה הופכים בעצם את מקום החנייה לפרטי ואף אדם, מלבד מי שבעל החנייה יפקיד בידיו את המפתח – לא יוכל לחנות במקום זה והחנייה תישאר שמורה אך ורק עבור בעליה. ניתן לראות עמודי חנייה באזורים מסחריים או עמוסים והם שומרים על חניות פרטיות לבל תיתפסנה על ידי עוברי אורח שלא מוצאים מקום חנייה מוסדר אחר. עמודי החנייה מהווים פתרון מצוין ולא בכדי יש בהם שימוש נפוץ ומוכר במקומות רבים הן על ידי לקוחות פרטיים והן על ידי בעלי עסקים.

 

לפרטים נוספים על עמודי חנייה וסוגים