banners
מה זה אימובילייזר?

מה זה אימובילייזר?

כל מי שמעוניין לשכפל את מפתחות הרכב נתקל במונח "אימובילייזר" המאלץ אותו לשכפל את מפתחות הרכב יחד עם קידוד האימובילייזר. אז בואו נעשה סדר ונראה במה מדובר. אימובילייזר נקרא גם משבת מנוע אשר נועד לשמור על הרכב מפני גניבות. החל משנת 1997 כלל הרכבים מכילים אימובילייזר שהוא למעשה שבב או צ'יפ המותקן בתוך המפתח. ומנגד ישנו מתקן ביטחון אלקטרוני המותקן בתוך הרכב המורכב מיחידה חשמלית אשר מונעת מהמנוע לפעול במידה ולא מכניסים את המפתח הנכון, מה שגורם לפחות גניבות ואי אפשרות לשכפל את המפתח ללא המפתח המקורי. נטרול האימובילייזר מתבצע על ידי הקשת הקוד המוכר לכל נהג, כאשר יש להקיש את הקוד במערכת קודן וברכבים בהם האימובילייזר מותקן כבר בפס הייצור המזוהה על ידי מחשב הרכב.

 

קצת הסבר על פעולת האימובילייזר ברכב

למעשה האימובילייזר המקורי הוא שבב או צ'יפ העשויים לרוב מפחם הממוקמים בראש המפתח או בגופו, כאשר הרכב מופעל כאשר הוא מזהה על ידי חיישנים. סביב מתג ההצתה של הרכב יהיה מותקן סליל אשר מזהה את פרטי השבב וכך תאפשר הנעה של הרכב האופן מידי. השבבים והמפתחות מקודדים למחשב הרכב באמצעות ציוד מיוחד המותקן על ידי מנעולן רכב או באמצעות המוסך המורשה. למעשה, בשיטה זאת ניתן לשכפל את האימובילייזר לטובת מפתחות נוספים שיהיו ברשות בעל הרכב. עם השנים פורצים גילו שיטות נוספות לעקוף את האימובילייזר, ולכן מידי שנה יצרניות הרכבים מטמיעות טכנולוגיות חדשניות יותר שיקשו על שכפול האימובילייזר במטרה למנוע כמה שיותר גניבות רכבים.

 

מנעולן הרקולס

 

כיצד ניתן לשכפל בצורה מקצועית מפתחות רכב?

בשל התקדמות הטכנולוגיה בתחום שכפול מפתחות אימובילייזר, כיום הוקשחו שיטות הקידוד של השבבים וניתן לקודד מפתח חדש לרכב במקרה של אובדן או גניבת המפתחות המקוריים וכך ולמחוק מפתחות שאבדו, יחד עם זאת חשוב להבין כי ניתן לבצע זאת רק באמצעות חיבור אונליין לשרת יצרן הרכב. למעשה, מנעולן במרכז המעניק שירות שכפול מפתחות, ברוב המקרים יאלץ לקבל קוד אישי מהיבואן הרשמי (שיכול להיות בחו"ל) על מנת לשכפל מפתחות רכב. רק לאחר קבלת הקוד הסודי הוא יכול לבצע את שכפול המפתח.

 

לבחור מנעול מקצועי לצורך שכפול המפתחות

שכפול מפתחות לרכב ובמיוחד מפתחות אימובילייזר הם לא עניין של מה בכך ודורש ביצוע עבודה מקצועית של ממש. את שכפול המפתח ניתן למצוא אצל מנעולנים המחזיקים בידע ובמכשור הדרוש לטובת השכפול. כמו כן, ניתן לשכפל את המפתחות באמצעות מוסכים שונים המעניקים את שירות זה, אולם יש להבין כי מוסכים ברוב המקרים אינם מחזיקים בציוד הדרוש אלא מעבירים לקבלן משנה את העבודה, ולכן העלות תהיה הרבה יותר גבוהה. בכל מקרה, יש לבחור במנעולן מקצועי בעל ניסיון רב והכרה מלאה של כל סוגי הדגמים והמפתחות.

 

לפרטים ושירותים נוספים שאנו מציעים לחצו על הקישור

 

אזורי שירות מנעולן בתל אביב