banners
מה לעשות במקרה של פריצה לבית או לרכב?

מה לעשות במקרה של פריצה לבית או לרכב?

 

חדריה של אדם זר אל הבית הפרטי שלנו, אל בית העסק או הרכב היא אחת החוויות הקשות ביותר. מעבר לתחושת החדירה לפרטיות, פריצה גורמת לנו לחשוש לביטחון האישי שלנו ושל משפחתנו. כדי למזער את הנזק ולהחזיר לעצמנו את תחושת הביטחון חשוב לפעול כמה שיותר ברוגע ובשיקול ולדעת מה לעשות במקרה של פריצה.

 

שירותי פריצה הרקולס

 

לפני הכול – התקשרו למוקד 100 (משטרת ישראל)!

 

שירותי פריצה הרקולס מנעולים

 

הדבר הראשון והחשוב ביותר שיש לעשות ברגע שגיליתם את ביתכם הפרוץ הוא להתקשר למוקד 100 ולדווח על הפריצה. במידה ואתם לא בטוחים כי הפורץ יצא מן הבית (הדלת פתוחה ואתם שומעים רעשים, ראיתם אור דולק בדירה וכדומה) התקשרו למשטרה מהטלפון הנייד ואל תכנסו אל הבית. אין להיכנס לבית ואין לגעת בדבר עד שהשוטרים יגיעו למקום. בשביל השקט הנפשי שלכם במצב לחוץ ולא פשוט שכזה, כדאי להתקשר אל בן/בת הזוג, הורה, חבר קרוב או לגשת לשכן על מנת לא להיות לבד עד שהשוטרים יגיעו אל הבית. רק לאחר שהשוטרים סיימו את עבודתם תוכלו להיכנס פנימה ולבדוק מה נלקח, השוטרים ינחו אתכם על המשך פעולה מול המשטרה (איסוף רשימת חפצים, הגשת תלונה וכדומה).

במידה ותכולת ביתכם מבוטחת על ידי חברת ביטוח, עליכם לפנות אליה. בחברת הביטוח תוכלו גם לקבל את רשימת החפצים המבוטחים כולל מספרים סידוריים ותיאור מדויק של תכשיטים אותה יש לצרף לתלונה המשטרתית. רצוי לפני שניגשים לסידור והחזרת הבית לקדמותו לצלם נזקים שנעשו (למנעול הדלת למשל, חלון פרוץ, כספת פרוצה וכדומה). התמונות יעזרו לכם מול חברת הביטוח.

שמירה על בטחון הבית – החלפת מנעולים

בזמן שהשוטרים מבצעים את עבודתם או מיד לאחר לכתם הצעד החשוב הבא הוא להתקשר למנעולן מקצועי שיגיע להחליף את הדלת/החלון הפרוץ. חשוב מאוד ליצור קשר עם מנעולן בהזדמנות הראשונה שיש לכם על מנת לא להישאר בבית שאינו נעול לאורך זמן. אל מנעולן תוכלו להתקשר 24 שעות ביממה 7 ימים בשבוע כך שגם אם גיליתם את הפריצה בשעות הקטנות של הלילה או בסוף השבוע אל תהססו וחפשו מיד מנעולן.

בשיחה עם המנעולן תארו לו את סוג המנעול שנפרץ – דלת כניסה ראשית (פלדלת), חלון נעול, שער פרוץ וכו'. נסו לתת לו כמה שיותר פרטים ואל תשכחו לבדוק את כל המנעולים בבית לייתר ביטחון. אם יש לכם כספת ביתית שנפרצה, המנעולן יוכל לעזור גם כאן ולבחון את הכספת. ישנם מקרים בהם ניתן לתקן או להחליף את המנגנון. לאחר כל התיקונים הנדרשים למנעולים בביתכם המנעולן יוכל להמליץ לכם גם על דרכים נוספות להגנה מפני פריצה כמו מערכת נעילה משופרת, כספת חזקה וקשה יותר לפריצה ואפילו מערכות אבטחה ואזעקה לבית.

פריצה לרכב

פריצת מכוניות הרקולס

כמו במקרה של פריצה לבית, גם כאן, עליכם להתקשר למוקד 100, כאשר מדובר ברכב שנפרץ המשטרה עשויה לבקש להגיע עם הרכב לתחנה כדי להגיש תלונה. במידה וגיליתם שדבר לא חסר ואין נזק מלבד למנעול הרכב ייתכן ותחליטו שלא להגיש תלונה על פריצה (עדיין יש לדווח). במקרה כזה, הצעד הבא הוא להתקשר אל מנעולן שיוכל להגיע ולהחליף את המנעול הפרוץ. אם יש נזק לאזעקה של הרכב, לנעילת תא המטען, למערכת האבטחה הכללית של הרכב וכדומה התייעצו עם המנעולן, ייתכן והוא יבקש להביא את הרכב אליו. יש לערב את חברת הביטוח גם במקרה של פריצה לרכב.