banners
מה מרכיב מנעול צילינדר?

מה מרכיב מנעול צילינדר?

מנעול צילינדר הינו מנעול פשוט לתפעול בעל רעיון בסיסי המהווה את הפתרון לנעילה ברחבי העולם כולו. מנעול הצילינדר קיים ברוב סוגי הדלתות, בין שמדובר בדלתות עץ ובין אם מדובר בדלתות רב בריח. אין ספק כי תודות למנעול הצילינדר השתנו רבות פני הבטחון האנושי וצורת הנעילה של דלתות רבות.

משמעות הביטוי צילינדר היא למעשה "גליל", היינו צורתו של גליל סימטרי. הביטוי צילינדר הינו ביטוי הזוכה לשימוש ברחבי העולם כולו ובמגוון שפות רבות. השימוש בצילינדר מאפשר נעילה בטוחה של כל דלת או שער ומבטיח את השקט הנפשי של אלו המשתמשים בו. ישנם סוגים שונים של מפתחות צילינדר אולם הבסיס הוא זהה ופועל בצורה דומה בכל המקרים. למנעולי הצילינדר השונים יש אותם הרכיבים ההופכים אותו למנעול איכותי ואמין

 

גלילי מתכת

גלילי המתכת של מנעול הצילינדר מצויים זה בתוך זה ומאפשרים את הנעילה או הפתיחה של ההתקן. מנעול הצילינדר עשוי ממתכת עמידה וחזקה המאפשרת את התנועה בתוכה מבלי שזו תישבר או תתבלה. לפיכך גם כעבור שנים רבות מנעול הצילינדר שומר על איכותו ולא בכדי ניתן למצוא גם מבנים ישנים שאינם סגורים אלא באמצעות מנעול צילינדר בלבד. חשוב להבטיח כי הגלילים מתאימים במידותיהם אחד לשני שאחרת המפתח עלול להיתקע.

גלילי מתכת צילינדר

 

 

לשונית הנעילה

לשונית הנעילה היא החלק הממוקם בתוך הדלת ונועל אותה בצורה חזקה. לשונית הנעילה נתקעת בתוך דופן המשקוף ובעודה מקיימת אחיזה חזקה ביותר היא שומרת על הדלת נעולה ולא מאפשרת פתיחה של הלשונית אלא באמצעות המפתח. את הלשונית ניתן לפתוח באמצעות סיבוב של גלילי מנעול הצילינדר.

נעילת צילינדר

 

 

פינים

הפינים הינם אלמנטים הקיימים בתוך המנעול ושומרים עליו כך שלא ייפתח בלי גורם מכוון. הפינים נעוצים בתוך הגליל החיצוני והגליל הפנימי ובכך מונעים את סיבוב שני הגלילים ואת פתיחת הדלת. הפינים פעילים בדרך כלל באמצעות קפיצים ומתאפשרת פתיחתם באמצעות המפתח הנכון בלבד. המפתח הנכון מזיז את הפינים הצידה ומאפשר את סיבוב גלילי הצילינדר כך שהם יזיזו את הלשונית התקועה בתוך הדלת.

פינים צילינדר

 

 

מפתח

המפתח הוא האביזר המאפשר את הזזת הפינים ממקומם וסיבוב הצילינדר. המפתח למעשה נכנס לתוך הגליל הקטן ובהתאם לשיניים הייחודיות שלו הוא מזיז את הפינים ממקומם ומאפשר את פתיחת הדלת ללא מכשול או קושי. על המפתח להיות משונן באופן המתאים לפתיחת הדלת הייחודית והזזת הפינים המתאימים לפי הצורך.

מפתח צילינדר

 

המאמר נכתב על ידי : אומן המפתח – מנעולן בחיפה