banners
מערכות הגנה משלימות לבית

מערכות הגנה משלימות לבית

קיימות מערכות מיגון רבות בעלות מאפיינים מגוונים המשמשות מפעלים, בנקים, עסקים שונים, מתקני ביטחון ועוד. מדובר במערכות שכמעט בלתי אפשרי לחדור דרכן, הן כוללות חיישנים מתוחכמים, זיהוי ביומטרי ומגוון כלי מיגון נוספים. אך מערכות מסוג זה לא מתאימות לשימוש בייתי בשל מורכבותן הגדולה, רגישות יתר או מחיר גבוהה במיוחד. עם זאת, עבור בעלי בתים פרטיים שרוצים להוסיף מערכות מיגון משלימות בהחלט יש לא מעט אפשרויות החל ממערכת אזעקה ועד לכלב שמירה.

 

סוגי מערכות הגנה לבית

 

מערכת אזעקה

תפקידן של מערכת אזעקה כפול – להבריח את הפורץ ולהודיע לבני הבית או מוקד האבטחה על פריצה. מערכות אזעקה מבוססות על חיישנים שמחוברים למרכזת שמבצעת פעולה כמו הדלת האור, הפעלת צופר, דיווח אוטומטי למוקד אבטחה, הפעלת מצלמות וכדומה. ישנם סוגים רבים של חיישנים המשולבים במערכות אזעקה כגון גלאי קול, גלאי מגע, גלאי זעזוע, גלאי נפח ועוד כשהנפוצים ביותר הם גלאי תנועה.

מערכת מצלמות במעגל סגור

מערכת משלימה לאזעקה שניתן להתקין גם ללא קיומה של אזעקת התראה. המצלמות ממוקמות בדרך כלל כך שהן צופות על פתחי הבית – שער הכניסה, דלת הכניסה, מרפסת, דלת הזזה וכדומה. המצלמות מחוברות אל המחשב הביתי או מחשב ייעודי וכן ניתן לחבר אותן גם למסך טלוויזיה חיצוני. מערכות אלו מאפשרות הקלטה כך שאם ביתכם נפרץ תוכלו לגשת עם הקלטת אל המשטרה. ישנן מערכות שמאפשרות לכם לצפות במתרחש מחוץ לבית דרך תוכנה ייעודית מכל מקום בעולם ואפילו דרך סמארטפון. כמו אמצעי מיגון פסיביים אחרים, גם מצלמות משמשות כגורם מרתיע בעיקר. אלא אם כן מדובר בפורץ מתוחכם במיוחד שיודע לנטרל את המערכת מבחוץ (לא פשוט בכלל, דורש ידע טכני וניסיון עם מערכות אלו) עצם קיומן של מצלמות מחוץ לבית יגרום לגנב לחשוב פעמיים.

 

למידע על שירותי פריצה של הרקולס מנעולים ואזורי שירות בתל אביב והסביבה כנסו ללינק – מנעולן בתל אביב

עינית אלקטרונית

 

אינטרקום

האינטרקום היא מערכת שמאפשרת לך לשמוע ו/או לצפות במי שנמצע מחוץ לדלת או שער מבלי לפתוח אותם. האינטרקום נפוץ מאוד בבתים משותפים ששואפים למנוע כניסה של מי שלא גר בבניין. אך גם בבתים פרטיים ודירות אפשר למצוא אינטרקום שמספק הגנה מפני כניסה של אדם זר לבית. התקנת אינטרקום חשובה מאוד כאשר מדובר בבית עם ילדים קטנים או קשישים. פורצים לא פעם פועלים בשיטת 'מצליח', הם דופקים על דלתות ואם הם שומעים ילד קטן לבד או אדם קשיש הם ינסו לפתות אותם לפתוח את הדלת. במקום לפתוח את הדלת עם שרשרת הזזה שניתן לשבור במכה חזקה, האינטרקום מאפשר להם לדעת בדיוק מי עומד מחוץ לדלת בלי להסתכן.

כלב שמירה

כלבי שמירה קיימים אלפי שנים ועד היום יש לא מעט בתי פרטיים ובתי עסק שמחזיקים כלבי שמירה. אם אתם חובבי כלבים, מעדיפים לא להסתמך על הטכנולוגיה או פשוט רוצים להוסיף נדבך נוסף למיגון ביתכם – תוכלו להביא כלב שמחונך לשמירה על הבית והגנה על בני המשפחה. אך גם כלב רגיל יכול לעשות את העבודה, במיוחד אם הוא גדול ונובח כשמישהו לא מוכר מתקרב לבית. עצם הנביחה עשויה בהחלט להרתיע פורצים (הפורץ לא יודע אם הכלב מחונך לתקוף או לא ובדרך כלל יעדיף לא לקחת את הסיכון). חשוב מאוד ללמד את הכלב לא לקחת אוכל מזרים שכן פורצים לעתים מנסים להרעיל את הכלב. כך או כך, חשוב מאוד לתלות במקום בולט שלט 'כלב שמירה מסוכן', סביר להניח שפורץ יעדיף לעבור לבית הבא בו אין כלב.

 

שלטי הכוונה הרקולס מנעולים - כלב עצבני

 

תוכלו למצוא כאן מידע נוסף גם על מערכות הגנה לרכבים, כנסו ללינק לקריאה – שכפול מפתחות אימובילייזר