banners
מהו מנעול ביומטרי והאם גם אותו ניתן לפרוץ?

מהו מנעול ביומטרי והאם גם אותו ניתן לפרוץ?

עולם הדיגיטל והתחכום מגיע לשלבים חדשים ומתקדמים של נעילת דלתות, ארונות וכספות על מנת להגן על התכולה או המידע שמאוחסנים בהם. אנשים רבים מחפשים פתרונות להשגת הגנה על הבית שלהם ולא בוחלים באמצעים על מנת לשמור על שלומם שלהם ושל בני המשפחה שלהם, כמו גם להגן על תכולת הבית ועל החפצים שלהם מפני פורצים זרים. בשנים האחרונות יש יותר ויותר אנשים שמתקינים מנעול ביומטרי לבית, כלומר מנעול שמנגנון הפתיחה והנעילה שלו מבוסס על טביעת האצבע של בני המשפחה. לפני רכישת מנעול כזה כדאי לדעת כמה פרטים טכניים אודותיו.

לכאורה מדובר בפתרון נעילה ואבטחה יעיל ומתקדם. יחד עם זאת, כיום ישנן דעות רבות הגורסות בדיוק את ההיפך – מנעולים ביומטריים לא רק שאינם בטוחים אלא ניתן לפרוץ אותם בקלות יתרה. המסקנה המתבקשת היא שמדובר באביזר בעל יתרונות וחסרונות ובמידה ומשכילים ללמוד ולהבין את התכונות השונות שלו ואת אופן השימוש שלו על ידי אנשים מקבוצות אוכלוסייה שונות – קל יותר לקבל את ההחלטה האם להתקין אותו בבית או שמא עדיף שלא. בכל מקרה תמיד מומלץ להתייעץ עם מי שמציע שירותי פריצה ויידע להמליץ על (או שלא) על התקנת מנעול שכזה.

 

למידע נוסף על שירותי מנעולן ופריצה של הרקולס באזור גוש דן, בת ים והסביבה

מנעול ביומטרי

התכונות הטכניות של מנעול ביומטרי

 

– המנגנון הביומטרי משחרר את המשתמשים מן ההכרח להיסחב עם מפתח ולשמור עליו מכל משמר, שכן בלעדיו אי אפשר לפתוח את הדלת או לנעול אתה.

– בעת ההגדרה הראשונית מתבצעת סריקה של טביעות האצבעות של אלה המורשים לפתוח או לנעול את הדלת. בכל פעם שמניחים אלה את האצבע על הסורק הביומטרי – נשארת הטביעה על פני השטח שלו, מה שעלול לשמש את מי שינסה לפרוץ.

– על מנת שהמנגנון יפעל באופן תקין, חשוב מאד למקם את האצבע במיקום מדויק על מנת שהסורק יזהה את הטביעה. כאשר מדובר על בני נוער תזזיתיים או אנשים בגיל השלישי – נמצא שהסורק הביומטרי לא מזהה את טביעת האצבע גם לאחר כמה ניסיונות.

כיום ידוע שהמנעולים הביומטריים לא נחשבים בתור מענולים משוכללים ולא מספקים הגנה מלאה ומושלמת מפני פריצות או פתיחות על ידי גורמים לא מורשים.

כיום ממליצים מנעולנים רבים על שילוב בין מנגנון נעילה ביומטרי לרגיל (כזה המתבסס על בריח ומפתח) על מנת לספק מעטפת כוללת ומושלמת של נעילה והגנה על פנים הבית. בדרך זו גם יכולים כל בני המשפחה להיכנס או לצאת בקלות ובמידה ומדובר בילדים צעירים או באנשים מבוגרים שעלולים להתקשרות עם מנעולים ביומטריים הרי שהם יכולים להמשיך ולעשות שימוש במפתח שנמצא ברשותם. כך גם במידה ופורצים מצליחים לפרוץ את המנעול הביומטרי – קיימת שכבת הגנה נוספת שאיתה כבר קשה מאד להתעסק.

 

למידע נוסף על מנעולים שונים כנסו לקישור – סוגי מנעולים